|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lloret de Mar conjuntament amb Platja d’Aro i Cadaqués, són les poblacions més conegudes de la Costa Brava.
Els orígens van ésser el poblat ibèric de Montbarbat, el Puig de Castellet i l’establiment romà de Fenals, tot en la zona de la costa. Però de fet Lloret era un poble agrícola interior a l’entorn de l’ermita de la Verge de Les Alegries, tot i que a l’any 1522 amb la construcció de la nova parròquia de Sant Romà, la gent de Lloret va retornar a la costa.
A partir del s.XVI Lloret es va obrir definitivament al mar. La pesca, la construcció naval, el comerç mediterrani i transatlàntic, la porta de sortida cap a les amèriques d’aquells que volien provar fortuna i finalment a partir dels anys 60 és va convertir en un referent turístic i marítim de la Costa Brava.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
El museu està ubicat a Can Garriga, una antiga casa senyorial al final del Passeig Camprodon i Arrieta, davant del mar. Al llarg de tres plantes s'exposa amb acurada presentació i ordenació, la història i la vinculació de Lloret de Mar i la seva gent amb la mediterrània i els mars en generals.
S'hi exposa altres aspectes relacionats amb el mar i la seva gent, així com les tasques, condicions i la duresa que el mar sempre ha imposat a la gent que l'ha solcada per necessitat, esport, devoció o com a recurs i obligació per a la seva subsistència.
Cal destacar entre altres aspectes com objectes, estris o documents, l'admirable col·lecció de maquetes navals, fetes amb una prodigiosa aptesa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A principis del s.XX el Marquès Dr. Raül Roviralta i Astoul (1891-1979) va adquirir els terrenys per fer-hi una casa i uns jardins adjacents.
De la mà de l'arquitecte i urbanista Nicolau Maria Rubió es van anar dissenyant aquest paratge seguint el model renaixentista italià: Jardins esglaonats en terrasses, amb àmplies vistes exteriors i vegetació autòctona.
L'entorn del jardí presenta una clara visió de l'esperit noucentista català, i està format per un conjunt d'elements que bàsicament són: la vegetació, les escultures i l'aigua. L'equilibri entre espai, volum i color, juntament amb el paratge el fa un lloc de gran bellesa estètica.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Els idolatraren a Egipte. Els van dibuixar, modelar i sobre ells van escriure els versos, cançons fins i tot van compondre òperes. Els van domesticar durant segles, però fins ara compten amb ells mateixos com els amos de l'home". D'aquesta manera i amb gran passió pels gats, Vera Novosyolova i Alexander Gvozdev, els propietaris, en fan aquesta descripció d'aquest animal màgic i enigmàtic alhora.
El Museu a través de sis sales, exposa un total de més de 6.000 objectes i peces de col.leccionisme d'aquest animal, a través de mostres de gran contingut artístic treballats amb materials com fusta, ceràmica, bronze, porcellana, argent, cristall, argila i d'altres.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
El cementiri modernista fou una obra que es projectà a finals del s.XIX i que es va anar configurant durant els primers anys dins el s.XX.
És, sens dubte, un conjunt d'indubtable interès, que obre una ampla perspectiva del que va ser l'art funerari durant aquella època. La inauguració oficial d'aquest recinte va tenir lloc el 2 de novembre de 1901 i, a partir de llavors, hi varen participar arquitectes i escultors de renom: Josep Puig i Cadafalch, Antoni M. Gallissà i Soqué, Lluís Llimona, Vicenç Artigas i Albertí, Bonaventura Conill i Montobbio, Ismael Smith, Eusebi Arnau, entre d'altres, així com deixebles de l'escola de Gaudí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|