|
|
|
El món del motor és una activitat que crea passions, ja sigui principalment en el camp de l’automòbil o de la moto, tant des del punt de vista de la competició com del col·leccionisme i conservació de vehicles antics.
Des del seu naixement a Alemanya a l’any 1886 de la mà de l’industrial Karl Friedrich Benz, l’automòbil amb motor de combustió interna ha estat un referent i un símbol de la societat a partir del segle XIX a tot el món, on en més o menys rapidesa s’ha anat imposant i evolucionant des del punt de vista tècnic i de seguretat. El camp industrial, competitiu i esportiu de l’automòbil i la moto, és avui un sector molt important en les cinc continents.
La moto, un vehicle nascut entre 1867 i 1871 a França, quan Louis Guillaume Perreaux instal·là un petit motor a una bicicleta, fins les actuals motos, tampoc ha estat aliè com l’automòbil a aquesta evolució tant vertiginosa des de la seva creació fins l’actualitat.
Els dos vehicles de motor estan presents en tres museus especialitzats en aquest medi de transports de persones i mercaderies. El que disposa del major nombre d’automòbils és el museu Claret de Sils, en canvi el museu de la moto, de la col·lecció Vicenç Folgado Tena (Lleida, 1946 - L’Escala, 2008) disposa d’una col·lecció molt nombrosa de motos. La col·lecció de Francesc Sais, més modesta, presenta també vehicles interessants.
|
|
|
|
|
La col·lecció d'automòbils, motos, bicicletes i molts altres tipus de vehicles, són els que estan exposats en aquest museu que forma part de la col·lecció privada d'en Salvador Claret.
Un museu que arranca a l'any 1950 quan en Salvador Claret i Naspleda va adquirir un Ford T de l'any 1923. El fet de participar als anys 60 en la primera trobada d'automòbils d'època i degut al seu èxit, el va animar a continuar en l'adquisició de més automòbils i vehicles en general.
Gràcies a l'afany pel món del motor, avui es pot admirar en les quatre sales que disposa el museu tota aquesta relíquia motoritzada del passat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Una àmplia exposició de motos des de les peculiars "Mosquito" o "Velosolex", fins altres com “Guzzi", "Lambretta", "BMW", "Ossa", "Vespa", "Stella" o "Harley's" entre moltes altres marques de competició, de passeig o que hagin format part fins i tot, de campanyes bèl·liques com és el cas de la BMW de la “Deutsches Afrika Korps”.
En el museu també es poden veure varis models de cotxes, així com una àmplia exposició d'objectes com: joguines, màquines d'escriure i calcular o armament de competició. Per la delícia de grans i sobre tot petits, el museu disposa d'un fenomenal muntatge de maquetes de tren en miniatura, on tot torna a la vida quan aquests trens es comencen a moure i les estacions i poblacions s’il·luminen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
El museu disposa d’una amplia nau dedicada a l’exposició de varis automòbils de diferents èpoques, la majoria dels anys seixanta i setanta, que tot i ésser unes dates relativament recents, degut al gran desenvolupament de l’automòbil en els últims anys, els veiem molt llunyans.
En l’exposició també es poden veure diferents tipus de motos i motocicles també d’èpoques similars als automòbils.
A part del que es poden considerar medis de transport, també s’exposa gran varietat d’objectes com: motors, bombes i eines del camp, documentació y revistes de diferents èpoques, així com altres objectes curiosos.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|